Kundservice

bild-19Vår kundservice har öppet varje dag:
Måndag till torsdag kl. 08.00 – 17.00 och fredagar 08.00 – 16.00.
Under dessa tider så har du tillgång till vår fria support och/eller tillgång till våra fria uppdateringar.
Det är bara till att ringa: 046 -022 79 65 eller 0708 – 68 47 23
Eller så nå du oss på vårt mejl: support@webformers.se
Så hjälper vi dig så fort vi kan.
Vi frågor angående ekonomi: ring 0708 – 68 47 22 eller på mejl, ekonomi@webformers.se
Vid övriga frågor: info@webformers.se
Vill du besöka oss så hittar du oss i central Lund, ett stenkast från järnvägsstationen och parkeringsplatser.
Vi har kontor på: Sankt Petri kyrkogata 8, 2 våningen, 222 21 Lund

Vill du kontakta någon av våra medarbetare så mejla på:
Förnamn.efternamn@webformers.se

Vanliga frågorbild-21
CMS och hemsida:
Hur använder jag uppdateringssystemet?
Ifall du har vårt Joomlabaserade system så hittar du användarguiden här.
Ifall du använder ett annat av våra system så finns det instruktioner integrerat i vårt uppdateringssystem.
Vad gör jag om jag behöver skicka många och/eller stora filer och/eller bilder?
Använd vår filöverföringstjänst: https://webformser.wetransfer.com/
Hur vet jag om min hemsida är anpassad för mobila enheter?
Detta framgå av det avtal eller om du har gjort ett tilläggsavtal. Det står som responsiv design eller mobilanpassning.
Vilka typsnitt kan jag använda på min hemsida?
Webfronts och dessutom Google Fronts. Det är viktigt är att typsnitten är webbsäkra. Vill du använda en egen front som du vill skicka in är det viktigt att du som kund har köpt och har rättigheterna att använda typsnittet.
bild-20Jag vill ha en Facebooklänk/Gillaknapp/Twitterflöde/Instagramlänk, hur gör jag?
Du skickar in ett supportärende till oss med vilken hemsida det gäller och den länken till din facebooksida/profil och/eller Instagramprofil. Vi behöver direktlänkar dådet finns många konton med liknande namn.
Jag har problem med mitt kontaktformulär, vad gör jag?
Skicka ett supportärende till oss och meddela vilken hemsida det gäller, hur problemet visar sig och eventuella felmeddelande.

Vanliga frågor
Domännamn

Hur flyttar jag min domän?
Om du har registrerat ditt domännamn i vårt register (Nordreg) kommer en Auktoriseringskod/Auth ID/EPP-kod skickas ut till den e-mejladress som står registrerad på det domännamnet. Tänk på att flyttar du en domän och även vill flytta e-mejl så behöver du som kund ta på back-up på e-mejlen då vi inte tillhandahåller någon form back-up eller ansvarar för e-mejlkontot innehåll.
Vår domän ligger hos en annan leverantör, kan vil flytta den till er istället?
Du kan flytta din domän till oss genom att du genererar en auktoriseringskod hos din föregående domänleverantör och skickar in den till oss. Så kommer vi att hjälpa dig att flytta din domän till vårt register Nordreg.
Kan jag ha flera domäner kopplade till min hemsida?
Ja visst kan du självfallet koppla flertalet domänadresser till din hemsida, vill du så kan vi registrera en domän åt dig. Om du önskar att registrera en domän så kontakta oss då. Så skicka in ett supportärende så kommer vi skicka ut ett domänavtal till dig.
Äger jag min domän?
Ja det gör du! Vi upprättar alltid domäner i våra kunders namn. Domäner som registreras för ett antal år sedan i samband med vårt förra register kan ha WeInendit som ägare.
Jag har fått en påminnelse att min domän snart stängs ner, vad gör jag?
Kontakta oss om du har din domän via vårt register i Nordreg så hjälper vi dig. Har du en domän hos ett annat register så kontakta dem. I utskicket från din domänleverantör så finns mer information tillgänglig.
Kan ni köpa en domän åt mig?
Om du är kund hos oss så hjälper vi dig med både köp och administrationen av domänen, men det blir naturligtvis du som kund som äger domänen. Skicka in ett supportärende till oss med ditt kundnummer och företagsnamn och vilket/vilka domän(er) du önskar köpa så meddelar vi dig ifall domänen är ledig och dessutom skickar vi ett avtal som måste godkännas av dig innan domänköpet.
Vanliga frågor
E-mejl

Jag har en e-postklient som jag önskar att sätta upp våra e-mejladresser i, hur gör jag detta?bild-22
Ifall du använder vår Exchangebaserade lösning så hittar du guider här.
Ifall du använder vår Google Apps baserad lösning så hittar du guider här.
Vi kan tyvärr inte upprätta detta åt dig då det inte är en programvara som vi erbjuder dig, support ges av respektive tillverkare. Vi rekommenderar dig att du använder den webbmejlen som vi erbjuder dig.
Jag vill ta bort en e-mejladress, hur gör jag det?
Om vi hanterar din e-mejllösning (Exchange eller Google APP) så skicka in ett supportärende till oss och ange vilka av dina e-mejladresser som du vill ta bort. Viktigt att tänka på är att ange om du vill sätta upp ett ALIAS på de/den borttagna e-mejladressen till en annan adress. Du ansvarar själv för att ta hand om back-up på e-mejlkontot eller konton som ska tas bort.
Hur skapar jag fler e-mejladresser?
Har du din e-mejllösning hos oss (Google Gmail eller Exchange) så skicka in ett supportärende gällande vilken domän/hemsida det gäller och vilken/vilka e-mejladresser du vill skapa. Om det blir en extra kostnad för detta återkopplar vi till dig. Vi skickar ut ett mejl med inloggningsuppgifter till den registrerade e-mejladressen du som kund har hos oss.
Jag har glömt mitt lösenord eller vill byta mitt lösenord. Hur gör jag?
Kontakta oss per telefon eller skicka in ett supportärende till oss så återställer vi lösenordet på de e-mejladresser det gäller. Skickar du in ditt ärende via vårt e-mejl så skriv: Byte/Återställning av mitt lösenord för e-mejl, så kan vi behandla din förfrågan fortare.
Jag kan inte logga in på mitt mejl, hur gör jag?
Kontakta oss med uppgifterna om vilken e-mejl som inte fungerar och dessutom vilket felmeddelande du får. Gäller det bortglömt lösenord kan vi återställa detta om dina e-mejlkonton finns hos oss.
Mitt mejl ligger ner och det är bråttom att få igång den igen, vad gör jag?
Kontakta supportens per telefon: 046 -022 79 65 eller 0708 – 68 47 23. Ha uppgifterna tillgängliga vilken domän, vilken e-mejladress, felmeddelande, för att vi snabbare ska kunna hitta felet.
Vanliga frågor
Ekonomi och avtal

bild-23Jag har skickat in en uppsägning av hemsidan men jag fortfarande fakturor, vad gör jag?
En uppsägning måste skickas in 3 månader innan en nya period annars fortsätter abonnemanget årsvis. Ett bekräftelsemejl kommer att skickas till dig där det står datum då din hemsida och tillhörande tjänster avslutas hos oss. Fakturorna skickas fram till detta datum.
Hur skickar jag in en uppsägning?
En uppsägning måste vi alltid ha in skriftligt. Denna ska skickas in 3 månader innan ny period börjar. Vilken period du har framgår på fakturorna. Du kan dels skicka in en uppsägning via e-mejl till info@webformers.se eller via ett rekommenderat brev till oss. Du behöver ange alla nödvändiga uppgifter i uppsägningen så som organisationsnummer, kundnummer och anledning till uppsägning (valfritt)
Det står fel adress på min faktura, hur ändrar jag den?
Skicka in ditt kundnummer och den rätta adressen till oss via ett supportärende så ser vi till att uppdatera dina adressuppgifter.
Jag har fått en faktura, men vet inte vad jag har köpt?
Kontakta vår kundtjänst för att gå genom ditt avtal eller faktura. Har gärna avtal, kundnummer och fakturanummer redo.
Jag har fått en felaktig faktura, vart vänder jag mig då`
Kontakta vår ekonomiavdelning på telefon eller via ekonomi@webformer.se och ange kundnummer, fakturanummer och vad ärendet fäller.
Vad händer när jag avslutar mitt avtal hos er?
Du som kund har alla ägarrättigheter för design, innehåll samt domän. Ifall du skulle välja byta leverantör ansvarar d som kund att själv kopiera testen på sidorna. Efter att sedan du har fått Auktoriseringskod/AuthID/EPP kan du flytta domänen. Tänk på att uppdateringsmodulen inte kommer att följa med. Har du funderingar på att säga upp ditt abonnemang så ber vi dig att kontakta oss så vi kan se om vi kan hitta en ny lösning som du kan känna dig nöjd med.